Aankoop

Het kopen van een woning is voor veel mensen één van de grootste aankopen die ze in hun leven doen. Ontzettend belangrijk dat dit weloverwogen gebeurd. Wij, van WoonBox Makelaardij, kunnen voor u die zorg uit handen nemen.

Benieuwd hoe wij dat doen? 

 

Er zijn maar weinig mensen die op zoek zijn naar een woning en direct tegen een droomhuis aanlopen. Hier kunnen wij u mee helpen! We starten het aankoopproces met een gesprek, hierin proberen wij zo duidelijk mogelijk te krijgen wat u zoekt in een woning. Hoe beter geïnformeerd wij zijn, hoe gerichter wij voor u kunnen zoeken. Door middel van ons professionele netwerk zijn wij altijd op de hoogte van de vraag, het aanbod én alle verdere ontwikkelingen op de markt.

Het kan zijn dat uw droomhuis nog helemaal niet in de verkoop staat, maar daar hoeft u natuurlijk niet op te wachten! Als u zelf een woning heeft kunt u ook gebruik maken van het nieuwe platform Verkoop & Vind.

Lezen hoe Verkoop & Vind werkt?

Als we een woning hebben gezien die overeenkomt met uw wensen gaan we een afspraak inplannen om naar de woning te gaan kijken, natuurlijk zijn ook wij bij die bezichtiging aanwezig. Wanneer uw gevoel bij de woning goed is gaan wij u daarna informeren en adviseren over de bouwkundige en juridische aspecten.

Vervolgens gaan wij nog meer details over de woning en haar omgeving na, dan kunnen we u informeren en adviseren, zodat u een goede afweging van alle voors en tegens kunt maken.

Als u aangeeft dat u verder wilt met de woning dan gaan we een bieding uitbrengen. Welke manier van bieden/onderhandelen aan de orde is, is aan de verkopend makelaar. Wij overleggen samen met u hoe we het beste de onderhandelingen in kunnen gaan. Uiteraard nemen we uw voorwaarden, zoals een voorbehoud van financiering, voorbehoud bouwtechnische keuring of datum van de overdracht mee in de bieding.

Geweldig!

Het bod is geaccepteerd! De verkopend makelaar zal een koopovereenkomst op gaan stellen, die wij uitgebreid met u doornemen om zeker te zijn dat alles goed zit.

Tijd om de financiering voor uw nieuwe aankoop in orde te gaan maken. Voor goed financieel advies verwijzen we u graag door naar een hypotheekadviseur. Ook kunnen we u helpen aan een taxatierapport. Het rapport wordt opgesteld door een onafhankelijke taxateur om de financieringsaanvraag te onderbouwen.

Het laatste officiële moment is daar. Voordat u naar de notaris gaat om de akte van levering te ondertekenen, doen we samen met u en verkoper nog een laatste rondje door uw nieuwe woning en nemen we de meterstanden op.

Ook na ondertekening bij de notaris zijn wij u graag van dienst als u nog vragen of opmerkingen heeft.

Wilt u meer informatie?

Neem gerust contact met ons op! 

 

Laatste nieuws